vedení lidí
Řadit podle:
Řadit podle:
- Výklad praxe
Někteří lidé jsou přesvědčeni, že nejlepším způsobem, jak získat druhé, je zaplavit je přívalem slov. Tato představa však velmi často nefunguje. V mnoha případech platí, že chceme-li zapůsobit, uděláme lépe, uplatníme-li „tiché umění“ mlčet. Proč tom ...
- Výklad praxe
Normální reakcí na to, že jsme se dopustili chyby, je chybu přiznat, ať již plně nebo aspoň částečně, a snažit se ji napravit. Lidé trpící velmi křehkým a zranitelným egem však svůj omyl ani tváří v tvář drtivým důkazům přiznat nedokážou. Své činy ne ...
- Výklad praxe
Stalo se vám, že jste vedli tým, ve kterém vládly velmi dobré vztahy, ale jehož členové se při jednání zdráhali vyjádřit odlišné názory? Nebo že jste na schůzi uvažovali o tom, zda vystoupit, a rozhodli jste, že nevystoupíte, abyste nerušili názorovo ...
- Výklad praxe
Lidé se většinou domnívají, že se rozhodují racionálně. Skutečností však je, že řadu svých každodenních rozhodnutí provádí víceméně rutinně či automaticky, bez velkého uvažování. Často k nim navíc dochází i pod vlivem určitých nahodilých průvodních o ...
- Výklad praxe
Emocionální vydírání je formou manipulace, která apeluje na naše city. Zpočátku může být skryté a na prvý pohled možná i nevinné. Podlehneme-li mu, stává se však velmi nepříjemné, a často i škodlivé. Je proto třeba ho rychle rozpoznat a účinně se mu ...
- Výklad praxe
Jsou pro nás při rozhodování důležitější fakta, nebo způsob, jak nám jsou prezentována? Či, vyjádřeno jinak, hodnotíme obraz podle toho, co a jak zachycuje, nebo podle způsobu jeho zarámování?
- Výklad praxe
Mimořádné či nepříznivé události, a to včetně pochybení s vážnými důsledky, vznikají v organizacích nejčastěji v důsledku dlouhodobějších řídících chyb. Tedy nikoli v důsledku individuální „chyby lidského činitele“ nebo „lidského selhání“, jak organi ...