osobní komunikace
Řadit podle:
Řadit podle:
- Výklad praxe
Lidé se většinou domnívají, že se rozhodují racionálně. Skutečností však je, že řadu svých každodenních rozhodnutí provádí víceméně rutinně či automaticky, bez velkého uvažování. Často k nim navíc dochází i pod vlivem určitých nahodilých průvodních o ...
- Výklad praxe
Emocionální vydírání je formou manipulace, která apeluje na naše city. Zpočátku může být skryté a na prvý pohled možná i nevinné. Podlehneme-li mu, stává se však velmi nepříjemné, a často i škodlivé. Je proto třeba ho rychle rozpoznat a účinně se mu ...
- Výklad praxe
Jsou pro nás při rozhodování důležitější fakta, nebo způsob, jak nám jsou prezentována? Či, vyjádřeno jinak, hodnotíme obraz podle toho, co a jak zachycuje, nebo podle způsobu jeho zarámování?
- Výklad praxe
Mimořádné či nepříznivé události, a to včetně pochybení s vážnými důsledky, vznikají v organizacích nejčastěji v důsledku dlouhodobějších řídících chyb. Tedy nikoli v důsledku individuální „chyby lidského činitele“ nebo „lidského selhání“, jak organi ...
- Výklad praxe
Důvod, proč někteří lidé „nestíhají“, práce jim zabírá víc času, než je nutné, a zdržují občas i své okolí, nespočívá jen v tom, že jsou neschopní. Častou příčinou je, že jim schází osobní efektivita, tedy schopnost řídit svou činnost či udržovat odp ...
- Výklad praxe
Špatná, především nesrozumitelná komunikace může vznikat v důsledku nedokonalých komunikačních schopností, někdy i určitého komunikačního zlozvyku, který si zcela neuvědomujeme. Někdy tak může jít skutečně o drobnost, například nešťastný neverbální p ...