Osvobození od DPH pro veřejnoprávní média
Máte předplatné? Přihlaste se
Tento podcast je pouze pro předplatitele
Zaregistrujte se a pusťte se do poslechu.
Díky registraci získáte
- Poslech až 3 podcastů dle vlastního výběru
- Odemčené podcasty
- Poslech vybraných částí audiozákonů
- Možnost využít mobilní aplikaci
Dnešní téma je velmi specifické, protože se týká pouze dvou subjektů, a to České televize a Českého rozhlasu. Oba jsou podle zákona č. 231/2001 Sb. provozovateli vysílání ze zákona na základě svých vlastních zákonů: zákona o České televizi a zákona o Českém rozhlase. A právě z důvodu, že jsou provozovateli ze zákona nebo dle znění směrnice a že jsou veřejnoprávní, je jimi poskytované vysílání osvobozeno od daně. Výjimkou je vysílání obchodního sdělení, což je reklama, sponzorování a v případě televizního vysílání i teleshopping. Stejně tak se za obchodní sdělení považuje umístění produktu určeného k přímé nebo nepřímé propagaci – ono známé sdělení, že pořad obsahuje product placement.