Osvobození od DPH pro veřejnoprávní média

Vydáno:

Máte předplatné? Přihlaste se

Tento podcast je pouze pro předplatitele

Zaregistrujte se a pusťte se do poslechu.

Díky registraci získáte

  • Poslech až 3 podcastů dle vlastního výběru
  • Odemčené podcasty 
  • Poslech vybraných částí audiozákonů
  • Možnost využít mobilní aplikaci

Registrovat

Vydáno:
Pohled: Výklad praxe

Dnešní téma je velmi specifické, protože se týká pouze dvou subjektů, a to České televize a Českého rozhlasu. Oba jsou podle zákona č. 231/2001 Sb. provozovateli vysílání ze zákona na základě svých vlastních zákonů: zákona o České televizi a zákona o Českém rozhlase. A právě z důvodu, že jsou provozovateli ze zákona nebo dle znění směrnice a že jsou veřejnoprávní, je jimi poskytované vysílání osvobozeno od daně. Výjimkou je vysílání obchodního sdělení, což je reklama, sponzorování a v případě televizního vysílání i teleshopping. Stejně tak se za obchodní sdělení považuje umístění produktu určeného k přímé nebo nepřímé propagaci – ono známé sdělení, že pořad obsahuje product placement.